maandag 20 juni 2016

Eerste aardbeitje van het jaar

Vandaag mijn allereerste aardbei geoogst die niet afkomstig uit de kas is, maar gekweekt in de volle grond. Mijn aardbeien bed was dit jaar aan vervanging toe. Daarom heb ik ervoor gekozen om alle planten eruit te halen en alles te vullen met nieuwe stekken. Ik heb dus allemaal vrij jonge planten staan waardoor de opbrengst dit jaar nog niet zo hoog zal zijn. 
In mijn aardbeienbed heb ik twee verschillende soorten stekken staan. Het ene soort is bij mij onbekend en het andere soort is Evie. Evie is een mooi plant die goed omhoog staat, de aardbeien hangen niet op de grond ze goed schoon blijven. Deze plant is een doordrager en geeft mooie en veel aardbeien.

Vandaag dus de eerste aardbei geoogst, er hangen al vele groene aardbeien aan de planten. Nog een beetje zon en deze kunnen ook geoogst worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten