donderdag 16 juni 2016

ANANAS!

Wegens het moeten maken van een studiekeuze kwam ik op de universiteit van Wageningen terecht voor een meeloopdag bij de studie plantenwetenschappen. Tijdens zo'n meeloopdag proberen ze je zo veel mogelijk van de campus te laten zien. Zo kwam ik dus ook in de kassen daar terecht.

Het complex bestaat uit allemaal kleinere ruimtes/kassen waar verschillende onderzoeken gedaan worden naar allerlei planten (hoe kan het ook anders op de universiteit). Zo ook kwamen langs een gedeelte dat helemaal vol stond met ananas planten. Welk onderzoek ze er nu precies mee deden? Geen idee meer dat is me even ontschoten. Flink gefascineerd door de ananasplanten dus.

De student waarmee ik de meeloopdag had vertelde me dat je ook vanuit de kroon van een ananas een eigen plant kon kweken. Eenmaal weer thuis gekomen uit Wageningen uiteraard meteen achter de computer gekropen en opgezocht hoe het in zijn werk ging.

Dezelfde week nog een ananas gehaald in de supermarkt en meteen aan de slag gegaan. Helaas mislukte de eerste poging. Maar we gaven de moed nog niet op, opnieuw een ananas gehaald en begonnen aan poging twee. Net een iets andere werkwijze gebruikt, maar ook dit mislukte. Omdat ik toch een doorzetter ben voor de derde keer een ananas gehaald en we probeerde het weer opnieuw. Deze keer zag het er beter uit. De kroon van de ananas bleef geruime tijd in leven en het leek erop dat het zou gaan lukken. Helaas .... 

Toch de moed maar opgegeven en bedacht dan toch maar zo'n leuke plant aan te schaffen in de winkel. Dat bleek toch ook nog vrij lastig. Gelukkig heb ik een heel lief vriendje met allerlei connecties in deze wereld, en staat er nu een prachtige ananasplant op mijn bureau te schittteren!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten